úterý 15. října 2013

Svatba na dvoře

Svatba na dvoře


Když můj syn přišel s tím, že se bude ženit, příjemně mně překvapil. Horší bylo, když prohlásil, že svatební hostinu bude mít doma, v našem malém vojenském baru a hostinu mu připraví jeho kamarád Jarda, majitel restaurace Bohémia na hotelu Moskva ve Zlíně. Při představě, jak se nevěsta v bohatých svatebních šatech bude vecpávat do malého prostoru na lavici za stůl a jak hosté, i když jich původně mělo být jen pár, budou konzumovat svatební oběd, se mně udělalo mdlo. Nesměle jsem navrhla, že když posbíráme všechny stoly a židle z domu, můžeme udělat tabuli přímo na dvoře. Že bude třeba pršet, to jsme nebrali do úvahy. Náš nápad byl dobrý, dokud jsme se s tím nesvěřili Jardovi, který nám naše představy úplně rozmetal. Prohlásil, že svatba bude na úrovni, včetně svatební výzdoby, oběda a rautu. Na dvůr postaví stan, já seženu stoly a židle, (podotýká stejné) a o vše ostatní se postará on. To byl jen začátek.
Svatebních hostů nakonec bylo 22, což pro náš dvůr bylo maximum a stoly se židlemi se mně podařilo vypůjčit od místních hasičů, kteří nám úžasně ve všem vyšli vstříc.
Téměř dva měsíce u nás nezapršelo, poslední měsíc před svatbou se teploty pohybovaly od 30 st. do 34 st., ale poslední týden před svatbou se objevilo, že by se na víkend mělo ochladit, to jsme přivítali, ale horší byla předpověď, že z pátka na sobotu má celou noc pršet. Snoubenci nechtěli ani slyšet, že by se svatba přemístila jinam, tak všichni doufali, že se předpověď nesplní. V pátek odpoledne přijel Jarda se dvěma servírkami a s horou talířů, skleniček, příborů a všeho, co je potřeba. dovezli jsme stoly, postavili stan, Jarda si připravil stůl na raut a na večerní grilování. Počasí bylo příjemné, tak jsme optimisticky skončili s tím, že výzdobu stolů pro jistotu necháme na ráno.
 
 

Večer přijeli hosté z Prahy, na domácím grilu v zahradě se začalo grilovat, asi ve 22.00 hod. začalo pršet, což nikoho neodradilo, jenom stoly se srazily doprostřed pod stan. Bohužel, boční plachty u stanu jsme nemohli uplatnit, jelikož by svatebčané měli problém vysunout se od stolu. Asi v jednu hod. hosté odjeli na ubytování do penzionu Western v Kojetíně, poté začal liják a já jsem došla k názoru, že pro jistotu stůl na grilování, který byl již ozdoben, přemístím sama do průjezdu. Jelikož jsem byla vynervovaná, při přesunu se mně podařilo rozbít asi 10 talířů. (Znamená to štěstí pro novomanžele?). V 6.00 ráno, kdy se spustil opět liják, jsem přemýšlela, jestli nemám raději rychle zmizet, ať si každý dělá co chce. V 7.00 hod přestalo pršet, v 8.00 přijel Jarda s děvčaty a začalo urychlené rozmístňování stolů, potahování židlí a pod. Postupně přijeli i hosté z Kojetína a naštěstí i snacha Gábina, která si přišla vyzvednout šaty na svatbu. Když zjistila situaci, zachovala se jako profík a výzdobu stolů vzala do vlastních rukou včetně dirigování kamarádek nevěsty. Výsledek ovšem stál za to.
 
 
 
 
 
Svatební obřad proběhl na kopci Žuráň u Slavkova. I oddávající starosta nemohl pochopit, jak nevěsta z Prahy a ženich od Přerova vymysleli svatbu na kopci. Při příjezdu na Žuráň jsme nechtěli věřit, že svítí slunce a výhled do krajiny byl úžasný.
 
 
 
 
Nakonec i při svatební hostině svítilo slunce a teplota byla tak akorát na velice příjemné posezení a focení na zahradě. Největší dík ovšem patří Jardovi, který uspořádal úžasný oběd, raut a večerní grilování za přítomnosti vlastního kuchaře a řídil veškerou obsluhu. Musím říct, že i když svatba probíhala na dvoře, byla jsem jako matka ženicha naprosto bez starostí a užívala jsem si svatebního veselí.
 
 
 
 
 
Ráda bych chtěla i touto cestou poděkovat Jardovi Chudobovi za vynikající služby a rozhodně jeho služby mohu doporučit všem přátelům, kteří by chtěli různé oslavy netradičně pořád.
Odkaz na jeho stránky:  http://www.bohemia-zlin.cz

Žádné komentáře: